Wednesday, December 02, 2009

kenangan lalu..

Pabila aku bangun dari tidur pagi tadi..tiba-tiba saja aku teringat kisah lucuku...Ada sesuatu yang mengingatkan aku pada kejadian itu..Hari ini hujan turun dengan lebat sekali dan seperti kebiasaannya..atap rumahku bocor dan air hujan akan jatuh ke lantai..Pabila aku terpijak air hujan tersebut..aku pun teringat kisahku yang berlaku tahun lepas..
Pada hari tu..dalam pukul 11 tengahari..aku masih dibuai mimpi..sedang aku asyik tidur..tiba-tiba aku dengar bunyi loceng rumahku..aku yang masih mamai membuka pintu rumahku..aku ingatkan sape la yang datang..rupanya orang yang datang tuk menukar tong gas kat dapur..aku pun terus ke dapur dan mengangkat tong gas yang sudah kosong tuk ditukarkan..
Dari dapur aku mengangkat tong gas tersebut..sampai je ke ruangtamu..aku tergelincir disebabkan air hujan..aduuuh..sakit betol..nasib aku masih baik sebab tong gas hanya jatuh disebelah aku je..kalau tong tu jatuh atas aku..agaknya dah jadi lempeng aku ni..tapi yang lucunya..aku seperti orang lain juga..walaupun aku sakit bila jatuh..sakitku tiba-tiba hilang disebabkan malu kat penjual yang menunggu kat luar..dia yang keciankan aku pun datang menolongku yang masih dalam keadaan sakit dan malu ni..hahhaha..tapi dengan selamber aku menjawab "tak sakit pun..sikit je jatuh ni..biasa je" bila dia bertanya..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails